مهندسی معماری

اشکان سرپله -طراحی معماری تحلیل فضای شهری معماری معاصر معماری اسلامی پروژه های معماری روستا ۱و۲ طراحی فرهنگسرا

مهندسی معماری

اشکان سرپله -طراحی معماری تحلیل فضای شهری معماری معاصر معماری اسلامی پروژه های معماری روستا ۱و۲ طراحی فرهنگسرا

تاریخچه بیمارستان خورشید :

تاریخچه بیمارستان خورشید :

بیمارستان خورشید در سال 1292 ه.ش تاسیس و در سال 1300 (ه.ش) به بهره برداری رسیده است . این بیمارستان به همت فردی خیر به نام نورالله اقا نجفی ایجاد و با هدایا و موقوفات در سالهای بعد توسعه و گسترش یافته است . پس از ملحق شدن آن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  تحت حمایت نظارت و سرپرستی آن قرار گرفت.

سطح زیر بنای فعلی بیمارستان نور 15776 متر مربع می باشد که بخشهای بستری و درمانی آن شامل اورژانس قلب و داخلی با مساحت (375 )، اورژانس روانپزشکی با (300 )، اورژانس مسمومین با (124)، روانپزشکی مردان (600)، روانپزشکی زنان (600)، داخلی مردان (518)، داخلی زنان (518) ، قلب (518)، آنژیوگرافی و سی سی یو (325) و مرکز حضرت علی اصغر(ع) دارای بخشهای ارولوژی (610)، پیوند کلیه و نفرولوژی (610)، دیالیز حدود (150) سنگ شکن و اتاق عمل می باشد.

بخشهای تشخیصی این دو مرکز عبارتند : واحدهای رادیولوژی وسونوگرافی – تست ورزش - تست یورودینامیک - آنژیوگرافی – اسپرومتری - اکوکاردیوگرافی  – آزمایشگاه پیوند – آزمایشگاه تشخیص طبی – سونوگرافی – همچنین دارای کلینیکهای تخصصی پوست – غدد – قلب – ریه – داخلی اعصاب – روانپزشکی – ترک اعتیاد و گفتار درمانی و مشاوره تغذیه میباشد . شایان ذکر است مساحت زمین بیمارستان  حضرت علی اصغر(ع) 900 مترمربع می باشد که حدود 6500 متر زیر بنا دارد.

تاریخچه بیمارستان نجمیه

بیمارستان نجمیه از جمله بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی است. از نظر جغرافیایی در مرکز شهر تهران واقع شده است .از شمال به    خیابان جمهوری      از جنوب  به  خیابان جامی  از

شرق به   خیابان حافظ  1  از غرب با     خیابان شیخ هادی    در ارتباط است.

مساحت بیمارستان تقریبا     10000   متر مربع که شامل بخشهای درمانی و درمانگاههای تخصصی جهت مراجعان بستری و سرپایی می باشد.

بیمارستان در سال 1306 ه. ش  توسط مرحومه تاج خانم نجم السلطنه به عنوان دومین بیمارستان رسمی کشور تأسیس و وقف گردید.

یکی از  مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی شهر تهران است که با اهداف سلامت محوری، دانش محوری، اطلاع رسانی، رضایتمندی مراجعان آماده ارائه خدمات و پیشگیری تشخیصی و درمانی مناسب بطور بستری  و سرپایی به شهروندان محترم می باشد

بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه

تاریخچه :

بیمارستان طالقانی یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان و منطقه غرب می باشد که با دار بودن 228 تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و پرسنل مجرب ، ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی به بیماران را بر عهده دارد .

این بیمارستان در سا ل 1352 به عنوان یک بیمارستان دولتی تاسیس شد و فعالیتهای خود را آغاز نمود . در حا ل حاضر نیز علاوه بر ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما در سوانح را در منطقه غرب کشور بر عهده دارد .

یکی از افتخارات مهم این مرکز ، ارائه خدمات اورژانسی و درمانی به رزمندگان و سلحشوران سنگرهای حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است . بطوریکه کلیه مجروهان مناطق جنگی غرب کشور و زخمی شدگان بمباران شهرها توسط کادر بهداشتی و درمانی این بیمارستان سرویس دهی شده اند مهمترین فعالیتهای بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان طالقانی را میتوان در موارد ذیل خلاصه کرد :


بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج ) ناجا

بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج ) ناجا در سال 1342 ، در پی ارائه خدمات درمانی به پرسنل ژاندارمری، آغاز به ساخت نمود و در سال1347، با ظرفیت 128 تخت تکمیل و شروع به کار نمود. در ابتدای تأسیس، بخش ICU راه اندازی نشده و بخش های اورژانس، جراحی، داخلی، زنان و CCU فعالیت بسیاری داشته اند. از سال 1360، ICU بیمارستان با 4 تخت فعال افتتاح و شروع به کار نمود. در طی هشت سال دفاع مقدس، این بیمارستان با تلاش شبانه روزی با داشتن باند فرود هلیکوپتر در اسرع وقت با درمان و مراقبت از مجروحین جنگ مشغول به ارائه خدمات بوده است به همین دلیل به عنوان واحد نمونه خدمات دهی به مجروحین جنگی شناخته شده است و لوح تقدیر به امضای آیت اله رفسنجانی، در محل به ریاست محترم بیمارستان تقدیم گردیده است.

    از سال 1364، بحث گسترش بیمارستان مطرح و از سال 1373، توسط وزیر کشور وقت، آقای دکتر بشارتی کلنگ آغاز به کار عملیات سایت جدید به عنوان بیمارستان خانواده زده شده است، از سال1374-1379 ، عملیات احداث سازه بتونی ادامه داشته است. این پروژه از 17/9/1379، به مهندسی بهداری ناجا واگذار و در ظرف مدت 25 ماه تکمیل و در مورخ 12/11/1381 ، سایت جدید افتتاح گردید .

    با افتتاح سایت جدید تغییرات جدیدی در بیمارستان رخ داده است با توجه به این که از تاریخ 1379، در کمیسیون های کارشناسی نیازهای بخش های مختلف بیمارستانی و اولویت های ماموریتی و سازمانی مطرح شده بود، این بیمارستان از یک بیمارستان مستقل خانواده به بیمارستان واحدی به نام بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج ) ناجا تبدیل گردید. به همین خاطر تمامی خدمات جانبی بیمارستان مثل CSR ، موتور خانه و سایر قسمت ها برای ظرفیت 320 تختخواب توسعه و بازسازی گردید و از شهریور 1383، آزمایشگاه بیمارستان بعد از بازسازی کامل، به محل اورژانس قدیم منتقل گردید.

    این بیمارستان در حال حاضر، با 14 بخش و 23 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی به تمام پرسنل نیروهای مسلح و وابستگان، بیمه های طرف قرارداد، اورژانس 115 و تمام مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارائه می نماید .

اولین بیمارستان طهران (تهران)

بازهم ناصرالدین شاه، باز هم آوردن یکی دیگر ازمظاهر تمدن. او در یکی از سفرهایش به کشورهای غربی، بیمارستان های غربیان را دیده بود. ناصرالدین شاه پس از بازگشت به تهران تصمیم گرفت تا بیمارستانی در تهران دایر کند. او ناظم الاطباء، پزشک مخصوص خود را مامور تاسیس اولین بیمارستان تهران کرد.

ناظم الاطباء در سال ۱۲۹۰ هجری قمری، اولین بیمارستان تهران و ایران را در میدان حسن آباد و در محله‌ای به نام هشت گنبد، تاسیس نمود.

این بیمارستان تا سال‌ها به نام “مریضخانه دولتی” نامیده می‌شد. پس از آنکه این بیمارستان شروع به فعالیت کرد، ناظم الاطباء به ناصرالدین شاه پیشنهاد کرد تا در این بیمارستان، پزشکان تربیت شده ایرانی به معالجه بیماران بپردازند. پس از آن و با موافقت ناصرالدین شاه، تدریس رشته طب در مدرسه دارالفنون پذیرفته شد و هر ساله تعدادی دانشجو، به منظور فراگیری دانش پزشکی وارد این مدرسه می‌شدند و بر اساس تعالیم ناظم الاطباء به فراگیری این دانش می‌پرداختند. این عده، همزمان در مریضخانه دولتی و تحت نظر پزشکان غربی به کارآموزی پرداخته و توانستند اولین نسل از پزشکان تربیت شده دارالفنون شوند.

پس از این بیمارستان، چند بیمارستان دیگر نیز در تهران دایر شد، می توان از بیمارستان نظامی طهران نام برد که موسس آن شاهزاده علیقلی میرزا بود.

“مریضخانه دولتی” پس از چندی و در سال ۱۳۱۹ به پاس زحمات پدر طب ایران به بیمارستان سینا تغییر نام داد. این بیمارستان سال‌های متمادی، محلی برای معالجه و درمان امراض بیماران بود.

تاریخچه ی مختصری از بیمارستان کسری تهران       

از سال 1347 تا 1353 آقای دکتر احمد علی زاده خوئی متخصص بیهوشی که پزشکی وارسته و دانشمند بود با گردهمایی افراد فرهیخته ای چون پروفسورعدل ، دکتر حمیدیه ، دکتر مولوی ، دکتر خلیلی و دکتر شکیبا ، زمینی به مساحت 3040 متر مربع را که در تپه های عباس آباد واقع شده بود و در حاشیه تهران قرار داشت با نیت ایجاد یک بیمارستان مجهز خصوصی نمونه خریداری نمودند . با این هدف ارزنده انسانی و اجتماعی و با ایمانی راسخ و تصمیمی پا بر جا ، همزمان با رویش گلهای بهاری اولین کلنگ بیمارستان در روز تولد مولای متقیان به زمین زده شد .

پس از تحصیل مجوز ساخت و زحمات زیاد ، عملیات ساختمانی علیرغم وجود مشکلات مختلف آغاز گردید و به کمک آقای مهندس مولوی که مردی با تجربه و توانمند بود با برنامه ریزی منظم نسبت به پی ریزی و ساخت اسکلت فلزی تا طبقه اول اقدام گردید . از همان ابتدا تمام دوستان و شرکاء و هئیت مدیره با نهایت خلوص و بدون دریافت وجهی فعالیت میکردند .

با فوت مرحوم دکتر علیزاده مدیر عامل وقت در تاریخ 10 / 9 / 68 مشکلات ادامه ساخت بیمارستان بیشتر شد . با ایجاد تغییراتی چند در ترکیب هئیت مدیره ، آقای دکتر میراحمدی به عنوان مدیرعامل برگزیده شد و دوران جدید ادامه ساخت بیمارستان با انجام تلاشهای بی وقفه در راستای رفع موانع و مشکلات موجود امکان پذیر شد و با گرویدن عده ای دیگر از متخصصان فرزانه پزشکی به جمع سهامداران شرکت و اخذ کمکهای مادی لازم از سهامداران عملیات ساختمانی مجدانه پی گیری شد . هئیت مدیره جدید آقای دکتر سیدعلی میرمظفری را بعنوان

مدیرعامل جدید انتخاب کرد و با همکاری دوستان فعال و مشتاق اقدامات اجرایی و سازندگی به شرح زیر آغاز گردید :

1 – با اخذ وام ، ادامه کارهای ساختمانی میسر گردید .

2 – تصمیم به عدم فروش ساختمان و افزایش طبقات از 9 به 12 طبقه و افزایش تختها از 200 تخت به 300 تخت .

3 – پذیرش 63 سهامدار جدید .

4 – اجرای عملیات ساختمانی و تاسیسات در قالب انعقاد قرارداد پیمان مدیریت با تعدیل بهای سازمان برنامه و بودجه و با استفاده از شرکت انرژی و پیمان مدیریت دفتر مهندسی علی اصغر ناظم بوشهری انجام شد .

5 – خرید و صلح 5/7 سهم مرحوم دکتر علیزاده باهمکاری عده ای از سهامداران توسط هیأت مدیره انجام شد . پس از تکمیل کارهای ساختمانی ، تاسیساتی و تجهیزاتی بیمارستان و ایجاد باند هلیکوپتر در پشت بام بیمارستان با تلاش بیدریغ آحاد شرکاء و هئیت مدیره ، سرانجام بیمارستان در تاریخ 16 / 1 / 1379 به بهره برداری رسید و مذاکرات خرید زمین مجاور بیمارستان به مساحت 1118مترمربع آغاز شد . هیات مدیره جدید در تاریخ 31 / 3 / 1382 آقای دکتر ناصر صادقیان را به عنوان مدیریت عامل برگزید که با مصوبات هیات مدیره علاوه بر ادامه فعالیتهای روزافزون درمانی اقدامات مجدانه به شرح زیر عمل آمده است :

1 – پیگیری اقدامات مربوط به انتقال قطعی زمین مجاور و اخذاسناد مالکیت مربوطه .

2 - اخذ پروانه 750 متر بنا در طرح توسعه بیمارستان

و ساخت آن در ضلع جنوبی ساختمان و در زمین اصلی بیمارستان و تجهیز و راه اندازی آن .

3 – گسترش بیشتر بیمارستان با اقدام به خرید آپارتمانهای همجوار .

4 – ایجاد بخشها و واحدهای جدید مورد نیاز مانند بخش پزشکی هسته ای ، سنگ شکن ، لیزر و کاشت مو و IUI و تکمیل و تجهیز بخشهای دیگر از جمله اتاق عمل و فیزیوتراپی ، باز توانی قلب ، CCU , ICUOH , ICUG , PICU ( تنها مرکز خصوصی ایران ) و NICU

5 – با همکاری همه سهامداران بویژه افراد فعال که از نظر علمی و عملی از چهره های سرشناس و شاخص رشته های علمی خود هستند و با ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات باکیفیت خوب ، بیمارستان کسری بعنوان یک مرکز پزشکی خوشنام و بسیار خوب شناخته شده و اکنون تختهای آن جوابگوی مراجعین محترم نیست و این کار با همکاری همه پزشکان ، هئیت مدیره و جلب رضایت پرستاران و کارکنان به وجود آمده است . همچنین تهیه آخرین کتب و مجلات روز دنیا و برگزاری کنفرانسها و کلاسهای آموزشی در رده هایمختلف امکان ارتقاء کیفی و علمی را میسر نموده است .

امید است بیمارستان کسری با همکاری سهامداران فرهیخته و فعالیت سایر همکاران به خصوص پرستاران و کارمندان محترم با ارائه خدمات ارزنده به مردم عزیز در راستای ارتقاءعلمی و عملی بیمارستان در سایه عنایت خداوند متعال به پیشرفتها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد